節分 (Setsu bun)

Okey med frukost och en tekopp i magen mår jag lite bättre....(varför äre så att man hostar mest på morgonen? I don't get it...)
-
Iaf, här är MASSA bilder från festivalen igår =)
Bananer doppade i choklad med strössel!


Kanderade frukter!


Vi köpte kanderade jordgubbar!












Folk kunde slänga sina gamla skyddsamuletter här...visste inte att sånna ens kunde bli gamla? xD






Anton, Tsai och Jag!


鬼!!(Oni = Djävul) Hela festivalen handlade basically om att man ska kasta bönor på denna stackare och jaga ut ondskan ur sitt hus för kommande året och allt...Fast bönkastningen var dagen innan så denna Oni var renad och god nu :D


Vår lilla grupp :D Och hon längst till höger i grå jacka och halsduken är....våran lärare!! HAHA hon är så kort och söt!


Sen kom vi fram hit...




AH YEAH!


Där man tvättar händer innan man går in i tempelområdet... lägg märke till isen i vattnet!




Jag och finaste Dena!
-
Jag har myyyyyycket mer bilder men orkar inte lägga upp fler nu xD Haha men vi hade det kul iaf igår. Mycket kul =) Jag älskar Kyoto!!






Kommentarer
Postat av: mamma

Vad det ser härligt ut.Vilka fina bilder. Kul att du älskar stället/ Puss

2012-02-04 @ 11:10:50
URL: http://thelifeofloui.blogg.se/
Postat av: mamma

Oj så många fina bilder. Duktig.... Krya på dig, visst har du näsdroppar. Puss

2012-02-04 @ 11:41:18
URL: http://thelifeofloui.blogg.se/
Postat av: ina

Satan vad snygg jacka du har! :D

2012-02-04 @ 12:10:16
URL: http://inibells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0