Recap: Mys med Maja - Tokyo

(som sagt försvann alla mina bilder tsm med Maja när Otto räddade mig TOHANNIS men paranoid som jag är hade jag tur nog inte tagit bort alla från kameran. Så nu mår jag mycket bättre då jag lyckades rädda ca 300 förlorade bilder)
-
Okey.... Tokyo. Vad finns det mer att säga än att det var en helt galen stad.
Vi tog Shinkansen till Tokyo den 16/3 på morgonen. Shinkansen kanske är världens bästa uppfinning by the way. Nog oss ca....2 h 45 tror jag.... eller mindre. Minns inte. Iaf, påväg så fick vi även se Mt. Fuji med snö på. Fett coolt.
-
Väl landade i Tokyo så hade i lite problem att hinna men jag lyckades fånga oss en taxi som kunde lätt köra oss till vandrarhemmet. Och det var jättemysigt! Lite old style japanese och så. Luktade lite funky dock men... ah well.
Vårt 4-bädd rum!


En suddig bild på allrummet. Där satt vi och åt frukost och kollade på TV ibland.

-
Något som jag personligen fann väldigt intressant i Tokyo var att även fast det var smockfullt med byggnader och skyskrapor överallt så hade de ändå klämt in tempel och shrines och allt lite här och var.
Som att vi fann detta typ 5 min ifrån vårat vandrarhem. Mitt i stan.


-
Detta får räcka tills vidare. Kommer göra mer specifika inlägg sen om tex, Harajuku, Shibuya, Akihabara och ofc Tokyo Disneyland!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0