Flams och Festival

Hej hej hallå. Återigen blev det ett ganska stort blogguppehåll. Det finns flera anledningar till detta:

1. Jag sitter och pluggar hela kvällarna (seriöst, från typ kl 16-22 på kvällen. Dock så händer det att det blir ganska mkt flams också men….ändå)

2. Vi har fortf inte internet och fick nyss reda på att man måste vara 20 år för att kunna teckna kontraktet. Vi får se hur detta ska lösa sig…..

3. Vet inte om jag har så mkt att skriva om annars….eftersom det är mest skola och plugg nu. Fast det har hänt massa små skitroliga saker ändå. Som tex…:

 

* När vi i fredags for och skulle käka hamburgare på en japansk motsvarighet till typ Max och det var jättesynd om killen i kassan för vi pekade och garvade åt all mat som antingen hade konstiga namn, var felstavade eller helt enkelt såg skitäckliga ut.

Fanta med melon smak.


brudar

* Varje gång vi handlar på supermarketet är också ett litet äventyr i sig…. Jag skämde ut mig ganska mycket nyligen då vi köpte ris och skrek rakt ut:” JAG ÄR SÅ GLAD ATT VI KÖPT RIIIIIS!” Sedan upptäckte jag att Sofia och Dena var ngn helt annanstans…

* Vi saknar våra garbagetrucks-polare…. De som brukar vinka, tuta, glo och ge oss tummen upp.

* I skolan så har vi delats in i olika research grupper. I min grupp är det jag och två Taiwaneser (tror jag). Vårat forskningsområde är japanska desserter! GOTT!

*Igår skulle det vara festival på både dagen och kvällen  så vi begav oss mot festival området och tänkte: Jävlar här var det folktomt…. Och det var det verkligen. Efter ett tag hittade vi en liten lapp där det stod att festivalen var framflyttad till söndagen p.g.a regnet. Jävlar…..Så vi bestämde oss då för att gå hela vägen in till Kyoto Station. Och det är långt. Där snurrade vi runt i Yodobashi (fett mall), åt och drog sen hem.

Where is everyone....?


"Dagens Jidai Matsuri (festivalens namn) har pga regnet blivit framflyttad till imorrn (23/10)"

*Så idag (söndag) gick vi på festivalen ist. Den var mycket fin och folk gick runt i vackra (och fula) kläder överallt. Efter att vi fått nog av att vara kulturella gick vi på Donken. Det var mkt nice.

Kyoto är mkt fint.

-

 

Så that’s about it. Vet som sagt inte när vi får internet men jag hoppas på att det är snart….pallar verkligen inte detta någe mer -_-

Just ja. Mami och Papi, jag har fått paketet. Tack så jätte mkt <3

TACK!

-

 

Men just ja. En annan viktig sak jag vill påminna världen om:

IMORRN SKA JAG OCH SOFIA SE GAZETTE!! GAAAAAAAAAAH!!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att ni får kul på festivalen idag och framför allt i morgon.Bra att paketet kommit fram och inget trasigt . Tusen kramar från Mamma

2011-10-23 @ 11:06:55
URL: http://thelifeofloui.blogg.se/
Postat av: maji

TUTTI FRUTTI RINGAAAAR

2011-10-23 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0