Cream Puffs, Golden Temples and Window Shopping

Back again from another kick-ass weekend with Dena :D

-

På fredagen så stack vi till Sakyo Puplic office och fick våra Alien Registration cards. Detta funkar som ett leg eller id och mitt kommer gälla fram till 2015. Mkt nice!! Sen så bestämde vi oss att fira mina betyg jag fått (Jag klarade mig galant på provet jag hade haft tidigare i veckan och jag vill full poäng på Kanji provet och på vocabulärprovet!!) så vi gick och köpte en jättegod och lyxig krämboll till oss själva! MUMS!

-

På lördagen gick vi upp kl 6 för att göra oss redo för att filma våra film. Runt 8 tiden var vi på location och kikade runt. Dock just när vi kom upptäckte vi att det kom en hel buss lastad med turister och gamlingar så vi fick styra om våra planer lite. Men runt 11 tiden kände vi att det fick räcka och vid det laget hade vi ändå lyckats spela in 40% av filmen!

Synen som mötte oss. Koner och blåa presenningar...

Direkt efter vi kommit hem och bytt om till normala kläder så började vi gå mot Kinkakuji  (Guld paviljongen) . Det tog ungefär en timma att gå och vi såg mycket intressanta affärer på vägen dit. Väl där så blev det lite mer crowded men aja….vad skulle det annars vara? Iaf, det var sjuuuuuukt fint där inne och jag lyckades ta jättemånga vackra bilder! Jag köpte även amuletter där inne. En står för ”Dreams come true” (Heheh passa dig Kai!!) och en ”Success in Study” (kommer behövas här i Japan…..).  Hur som helst var det helt awesome!

Påväg till templet....


Just utanför...


KINKAKUJI! Jättefint eller hur?! :D Jag vill bo där...


Sjön runt om...


Nöjd tjej.


Dagens coolaste bild! Ljuset föll perfekt!


FINT!


Feta koifiskar


JÄTTEFINT!

Folk försökte slänga pengar i den där lilla krukan. Det flesta msis

Folk försökte slänga och träffa i den där lilla krukan med pengar....de flesta misslyckades. Men Dena klarade på första försöket!


FINT


BLOMMOR


Vattenfall!


Runt ett annat tempel...


!!


Amuletterna.


I.D kortet xD

På söndagen så gick vi till Kyoto City och Yodobashi. Jag köpte INGENTING men hittade maaaaaassa fina kläder (igen) och kollade även på kameror. Jag trodde jag hade bestämt mig för Nikon D5100 men jag vet inte längre….hur som helst har jag inte råd med en just nu men ah well.

-

Nu är det iaf måndag och ännu en vecka med massa plugg framför mig. Men av någon anledning så känns det bara bättre och bättre här i Japan. Detta land är riktigt awesome.


Kommentarer
Postat av: majsi

You are so cute!!!!

2011-11-15 @ 12:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0