Miyako Odori

Idag. Vänner och familj, så var jag och Dena på Miyako Odori. För er som glömt eller inte vet vad detta innebär, så är det Maikos och Geikos (Geishas) som dansar och har sig. Hur som helst, efter skolan så tog hela gänget (alla som skulle dit) bussen till Gion där det skulle vara. Vi fick två biljetter var. En biljett som var vilken plats vi skulle sitta på och en biljett som var till te och "okashi" (traditionellt japansk godis).
Som ni kan se var det mest gamlingar och affärsmän där ^^

-
Sen blev vi insläppta och bjudna på te och okashi! Och som gåva fick man ta hem fatet som okashin låg på! FETT NICE!!

Jag fick ett grönt fat :D YAY!!

-
Efter det så fick vi gå in i salen där allt skulle hållas. Sjukt mäktigt var det.
-
Och showen då? Helt amazing. Har aldrig sett något liknade i hela mitt liv. Otroligt vackert var det. Jag satt och log hela tiden. Är så glad att jag fick denna chans att gå!! Thank you Gackt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0