Prov och Promenader

HELLO! (I’m gonna write in Swedish again….cuz I’m lazy!)

-

IDAG VAR FÖRSTA DAN I SKOLAN!! Eller nja idag vare provet som ska visa vilken nivå vi ligger på men aa…

-

Det var samling 8:45 och vi gick fel först… men sen rätt! Vi var iaf inte sist. Efter registrering så blev vi indelade i olika klassrum (Alla vi tre hamnade i samma, thank God!). Vi fick lite instruktioner om provet och intervjun (med andra ord, skrivtligt prov + muntligt prov) och sen så fick vi börja skriva. Och shit säger jag bara. Provet var gaaaaaaalet svårt. Men jaaa….jag gjorde mitt bästa iaf men mina förväntingar är verkligen inte höga. Hamnar jag i Nybörjare 2 gruppen blir jag nöjd.

-

Intervjun å andra sidan gick toppen!! Jag vet att jag pratar bättre än vad jag läser/skriver så det var jag inte så orolig över. Hon som intervjuade mig var jättego och efter att hon såg att jag kom från Sverige var hon ju tvungen att ställa den gamla, typiska frågan: "Visst äre kallt i Sverige??" JA DET ÄR DET!

-

Efter allt var klart stack vi och åt och sen gick och fönstershoppade lite. Jag hittade en skiiiiiiiit snygg väska som jag kanske måste köpa. Dock ska jag avvakta lite för vi ska till Osaka på fre och där finns det ju GANSKA större utbud.

-

Efter att ha segat lite hemma gick jag och Sofia till postkontoret för att försöka få mitt paket som jag skickade innan jag stack. Det var lättare sagt än gjort. Bruden pratade ingen engelska och vi fattade knappt varandra. Men jag tror det löste sig iaf….När vi skulle gå ut och skulle buga tillbaka till tjejen (ni vet, som man gör i Japan) så lyckade jag och Sofia slå ihop våra huvuden mitt i bugningen, för vi bugade oss båda snett-innåt-bakåt mot bruden. Major laugh attack.

-

Därefter bestämde vi oss att ta en promenix i parken på andra sidan floden. Den visade sig innehålla massa vackra tempel. SKIT COOLT!

Suddig bild på glad tjej


Jag och Sofia utanför ett tempel!

-

Sen köpte jag räkchips och en dryck med yoghurt smak. Chipsen äger men drycken (som jag misstänker egentligen var öl som var smaksatt) smakade bajs.

Drycken


Räkchips!

Imorrn är det orientation på skolan (typ visa ba ”här är ditt klassrum” osv) Jag har dessutom sovmorgon till kl 13 medans Sofia och Dena måste gå på extra lektion på morgonen….MEN INTE JAG :D

-

Sist delar jag med mig ett klipp vi filmade då vi...babblar xD

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Nu kan jag <<<<<puss mamma

2011-10-03 @ 18:49:13
URL: http://thelifeofloui.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu måste du blogga snart igen Mami

2011-10-05 @ 17:43:23
URL: http://thelifeofloui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0