Luscious money crisis

Igår (Tors) var vi lediga från skolan! Sofia’s vänner Frida & Frida kom ju hit i sent onsdagskväll så nu har vi våra första gäster här! Yeho!

Iaf, i onsdags så stack jag och Dena på äventyr efter skolan tillsammans till Yodobashi (fett shoppingcenter med

jäääätte mkt elektronik) och hittade varsin elektroniskt lexikon vi ville ha. Elektroniska lexikon är seriöst ett måste i Asien om man vill fatta ngt. Bara loosers har lexikon i bokform. Typ. Sen så försökte vi hitta Lush. Vi har sett skitmånga människor gå runt med Lush-påsar här så vi antog att det borde finnas en Lush affär i närheten så vi sökte typ igenom heeela Kyoto Station efter den…men utan resultat. Så till slut var vi tvungna att erkänna oss besegrade och fick ta bussen hem utan några Lush produkter….

Så dagen efter (igår, torsdag) så tog vi oss till Manga caféet för att googla upp vars affären låg och insåg att den låg på den andra bottenvåningen. Basement 2 med andra ord. Vi letade bara mellan våning 10- basement 1. Tillåt mig att svära högt. Sååååå ja, vi begav oss igen.

Och direkt fann vi det. Guuud så jag älskar Lush. Kanske är dumt att jag hittat det för jag kommer vilja köpa upp hela affären! Och en annan grejj som är jobbigt är att allt höst/vinter mode har kommit nu. Och det finns sååååå mkt vackra, fina, mysiga och härliga kläder jag vill ha. Sofia har köpt ett par råfina skor och Dena en skitsnygg tjocktröja och en jättefin kjol. Men har jag pengar till det? NEJ. Jag måste dock köpa en vinterkappa + vinterskor. Men om jag inte rånar en bank eller något så får jag nog nöja mig med att kolla på alla andra fina kläder….

I ALLA FALL, efter Lush så drog vi till Yodobashi för att köpa oss varsin elektroniskt lexikon. Vi träffade samma kille som hade hjälp oss dagen innan och han blev mycket glad att se oss igen! Han var jättesnäll och fixade massa stuff till oss (tex användningshandbok på engelska). Så nu har jag en :D YEES! Fast jag har fortf stora problem att använda den men…jag ska lära mig! Sen så gick vi heeeeela vägen hem. Mycket duktigt.

 

Vägen hem längs floden....

Just ja, pommes fritesen i Japan är MKT större och godare än i Sverige. Nice.

Idag är det Fredag igen. Jag sitter och snyltar på skolans internet för att lägga upp detta inlägg. Hehe. Men vi är mycket närmare nu än vi någonsin varit att lyckas fixa internet kontraktet! Så förhoppningsvis sker det något snart!

Jag vet inte vad som händer i helgen…Sofia och Fridorna ska nog in till Osaka och busa…men jag och Dena ska försöka busa lite bara hon och jag så det kommer nog bli great :D helgen är alltid välkommen!

PS. måste bara säga att det hände en heeeelt sjuk grej i onsdags efter skolan medans vi (jag och sofia + några andra svenskar) väntade på att Dena’s utvecklingssamtal skulle ta slut så vi kunde gå hem. Helt ärligt…jag vet inte vad jag ska säga förutom att världen är MKT mindre än jag trodde….Folk som känner folk, som känner folk, som känner folk ni vet….Snälla nån…

 


Kommentarer
Postat av: papi

Vem var det du träffade? undrar papi, mami å sune på hotell i Sthlm, inför Dylan-konserten

2011-11-04 @ 15:54:37
Postat av: majsi

Hlvete.....

2011-11-04 @ 23:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0