Julen I Japan

Igår var det Julafton. Yehoo! Och den blev en riktigt lyckad sådan. Här är våran historia hur vi firade Jul i år =)
-
Så jag vaknade av att Sofia kom in i gästrummet (där jag sov för att jag hostar så mkt...) sjungandes på "Stilla Natt". Väldigt nice upppvaknande.
Vår lilla julgran med paketen...
-
Så efter en mumsig frukost så gjorde vi oss i ordning och gick ut på en liten jul-promenad. Det var inte för kallt så det var mycket skönt.
:D

Brudarna!
-
Efter promenaden gick vi hem för att börja laga mat. Köttbullar skulle de bli! Dock så blev de lite rinniga så det blev inte riktiga bollar... men gott smakade de iaf! Och vi tryckte i oss mat som bara den...
-
Efter att ha tryckt i sig så mkt man bara kunde så tog vi våra täcken och satte oss i gästrummen för att se på "Barbie i Nötknäpparen". Sjukt rolig film. Det var jättemys att sitta där med godis och dricka och bara....mysa xD
Juleskum of course...


MYS!
-
Efter Barbie så gjorde vi te och tog fram fika för att samtidigt öppna varandras julklappar :D
Dena, lutandes mot väggen...fråga inte varför..


MYS!! :D


Oh yeah. En rolig grej, denna fick jag av Sofia....jag gav henne en exakt likadan. Känner vi varanda för bra? HAHA!


PEPPARKAKA


Dena leker med sitt mini-pussel....


Sofia! :D
-
Efter julklappsöppningen så satte vi oss i gästrummet igen för att se julspecial avsnittet av Top Gear. Sjukt roligt.
-
Sedan så blev vi smyg hungriga igen (jaaa....döm oss inte) så vi fikade igen. Jag och Sofia mumsade på gravad lax och bara njöt.
-
Sen när kl blivit 23 så satt vi återigen i gästrummet, spänt väntade på att Kalle skulle börja. Vi räknade ner...3...2...1...."Pga av upphovsrättsliga skäl kan går det inte att spela upp detta klipp blablablabla" NOOOOOOOOOOOOOOO!!! Vi blev så sura att vi satte oss för att se lite Outsiders ist. Det var oxå mys.
-
Sedan efter en lång och härlig dag gick vi och la oss. Bra Jul? Ooooja =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet och berättat om ert julfirande, ni fick verkligen till en bra stämning, kunde man läsa. Tack för all japangodis!

2011-12-25 @ 12:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0